Uwagi ogólne:
Metoda | Konspekty | Komentarz | Zobacz (str.) |
---|---|---|---|
Ewangeliczna rewizja życia (widzieć - osądzić - działać) | 1. | Żeby istotnie była to metoda ERŻ, należałoby bardziej stawiać pytania, a mniej w konspekcie udzielać od razu gotowych odpowiedzi. Zwłaszcza w ostatniej części "działać" wnioski powinny być bardziej wynikiem refleksji i osądu własnego życia uczestników, niż podpowiedziane przez animatora. | 1 |
2. | Bardzo oszczędny - trudno powiedzieć, czy wystarczająco przemyślany. Z pewnością nie jest to metoda ERŻ. | 1 | |
3. | Dobre spotkanie, warto jednak jeszcze dokładniej wypisać sobie sytuacje w części pierwszej - może być to jakieś opowiadanie, nawiązanie do filmu, do jakiegoś niedawnego wydarzenia itp. Chodzi o to, żeby nie mówić zbyt ogólnie o problemie. | 1 | |
2 | |||
4. | Uwagi te same, co w 3. Można by np. posłużyć się jakimś świadectwem człowieka, który doświadczył skutków okultyzmu, fragmentem książki itp. | 1 | |
5. |
Ogólnie spotkanie dobre, tylko niestety nie metodą ERŻ! W pierwszej części nie wprowadzamy cytatów z Pisma Świętego - bo rzecz w pokazaniu sytuacji "z życia". Co do poruszonych problemów: jeśli byłyby to problemy dotyczące konkretnych członków grupy, zwłaszcza ten pierwszy, to jest to sprawa tak delikatna, że nie można jej omawiać na spotkaniu w grupie, druga - jedynie z wielkim wyczuciem. Jeśli natomiast nie są to problemy dotyczące grupy, to spotkanie jest niekonkretne - bo omawia cudze problemy, zamiast naszych. Lepiej więc w pierwszej części pokazać sytuację konkretną, dotyczącą ludzi z grupy, ale nie zbyt dużego kalibru. Dopiero potem można przechodzić do głębszych problemów - ale naprawdę z ogromnym wyczuciem, bo wiele sytuacji jest bardzo zawiłych, krępujących, kontrowersyjnych, czasem nawet przekraczających możliwości zrozumienia innych - np. jeśli ktoś nie ma poważnie chorego dziecka, bardzo trudno mu wczuć się w sytuację rodziców, którzy je mają. |
1 | |
2 | |||
3 | |||